Nowa siedziba Urzędu Miejskiego w Goniądzu przy ul. Stary Rynek 24 została uroczyście otwarta w czwartkowe popołudnie, bezpośrednio po obradach V Sesji Rady Miejskiej w Goniądzu.Ten nowoczesny obiekt z jednej strony poprawi komfort obsługi mieszkańców, z drugiej - komfort pracy urzędników.
Rozbudowa z adaptacją części pomieszczeń GOK pod siedzibę urzędu wyniosła ponad 2 mln 400 tys. zł, w tym dofinansowanie zewnętrzne w kwocie 1 mln 210 tys., które to Gmina Goniądz pozyskała z dotacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w ramach Funduszu wsparcia gmin i powiatów w latach 2022-2023. W zadanie zaangażowano tez środki w kwocie 500 tys. pochodzące z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w ramach nagrody w konkursie „Rosnąca Odporność”.
To historyczna chwila dla mieszkańców Gminy Goniądz, gdyż potrzeba zmiany siedziby Urzędu Miejskiego była ogromna, była to więc uroczystość wieńcząca długi czas oczekiwań o realizację tej inwestycji. Symbolicznego przecięcia wstęgi wraz z Burmistrzem Goniądza Grzegorzem Andrzejem Dudkiewiczem dokonali: Członek Zarządu Województwa Podlaskiego - Pan Bogdan Dyjuk, Starosta Moniecki – Pani Joanna Kitlas, Przewodniczący Rady Miejskiej – Rafał Kazimierz Maciuch, Skarbnik Miejski – Jolanta Gorzoch oraz inspektor nadzoru całej inwestycji – Pan Andrzej Maciorowski. Poświęcenia obiektu dokonał ksiądz proboszcz parafii w Goniądzu, po czym wszyscy zebrani mieli możliwość obejrzenia nowej siedziby. W tym ważnym dla mieszkańców gminy Goniądz i pracowników urzędu dniu, byli z nami także przedstawiciele władz samorządowych z terenu powiatu monieckiego, służb mundurowych, księża, dyrektorzy podległych jednostek organizacyjnych, radni kadencji 2018-2023 i 2024-2029, sołtysi z terenu gminy Goniądz a także pracownicy urzędu.
Uroczystość była okazją do złożenia podziękowań Wszystkim instytucjom i przedsiębiorcom za sprawną i terminową realizację inwestycji oraz osobom, które uczestniczyły w przeprowadzonej inwestycji, bądź swoimi działaniami wspomagały pracowników urzędu w trakcie przeprowadzki.