1. Strona główna
  2. Aktualności
  3. Gmina

Granty PPGR - umowa podpisana!

W wyniku pozytywnej weryfikacji złożonych przez Gminę Goniądz dokumentów, dnia 25 marca 2022 roku podpisana została umowa o powierzenie grantu w projekcie pn. ”Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym „Granty PPGR”.

Kwota grantu jest w 100 procentach współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Cyfrowa (POPC) na lata 2014-2020, pakiet REACT-UE, a jej wartość sięga 62.500,00 zł.

Pochodzące z grantu środki przeznaczone zostaną na wyeliminowanie ograniczeń w nauce zdalnej na terenach popegeerowskich, gdzie deficyt sprzętu komputerowego wpłynął na realizację obowiązków szkolnych przez dzieci. Celem Konkursu Grantowego jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego. W gminie Goniądz zakwalifikowanych zostało 25 uczniów, którzy zostaną wyposażeni we wskazane w oświadczeniach laptopy. Gmina Goniądz oczekuje teraz na wpływ środków, które pozwolą na uruchomienie procedury zakupowej, mającej na celu dostawę i zakup sprzętu.

Centrum Projektów Polska Cyfrowa na realizację programu Granty PPGR przeznaczyła ponad 586 mln zł. Stosowne zmiany w Regulaminie programu zostały dokonane 11 lutego 2022 roku. Równocześnie ze zwiększeniem alokacji zmienione zostały dopuszczalne maksymalne stawki na zakupiony dla dzieci sprzęt komputerowy. Pierwotnie przewidziano kwotę 3,5 tys. zł za komputer stacjonarny lub laptop oraz 1,5 tys. zł za tablet, obecnie kwoty te zostały obniżone: odpowiednio do 2,5 tys. zł oraz 1 tys. zł.